Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » OUTLET - Wyprzedaż » ŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cm
ŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cmŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cmŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cmŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cmŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cmŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cmŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cm
ŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cm
ŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cm
ŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cm
ŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cm
ŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cm
ŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cm
ŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cm

ŻAGLOWIEC REPLIKA JACHT MODEL okręt statek łódź ATLANTIC 73 x 12 x 56 cm

Dostępność: Aktualnie niedostępny

Czas wysyłki: 24 godziny

Koszt wysyłki: od 18,00 zł

Numer katalogowy: ND1013322

Kod producenta: ND1013322

Kod EAN: 8717255133224

Stan produktu: Nowy

Cena: 390,00 zł

Chwilowo niedostępny

dodaj do schowka

Kupując ten produkt otrzymasz od nas 390 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zarejestrowanych w naszym sklepie.

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Cena outletowa pęknięcia do zamalowania widoczne na zdjęciach, łatwe do samodzielnej korekty oraz brak 1 bulaja 

Przedmiotem sprzedaży jest replika, model antycznego statku.

 

żaglowiec  ATLANTIC

 

Żaglowiec jest  wykonany z egzotycznego drewna z pięknymi detalami: liny, kotwica, takielunek, zblocza.
Posiada ożaglowanie z płótna specjalnie postarzanego aby jak najwierniej oddać ducha dawnego okrętu.

 

To prawdziwy rarytas dla pasjonatów marynistyki i żeglarstwa.

 

Dobry pomysł na gustowny prezent lub dekorację Państwa domu, biura, gabinetu i kancelarii

 

Na czas transportu łódź jest złożona po rozpakowaniu wystarczy tylko podnieść maszty, postawić żagle, naciągnąć wanty i sztagi.

żaglowiec jest specjalnie postarzany, 

 

Cała operacja przygotowania jednostki do rejsu trwa nie dłużej niż kwadrans.
 

Wymiary: 73 x 12 x 56 cm
 

Kilka słów o historii Atlantica

Zaprojektowany dla Wilsona Marshalla przez Williama Gardnera, „Atlantic” został zbudowany przez Townsed & Downey S. & R. Company na Shooters Island w Nowym Jorku i zwodowany w 1903 roku. Szkuner był przeznaczony do żeglugi rekreacyjnej i regatowej i wyposażony został w pomocniczy napęd w postaci trzykołowego, rozprężnego silnika parowego ze śrubą napędową i składanym kominem, które można było demontować.

„Atlantic” zdobył swój tytuł do sławy w okresie, kiedy był jeszcze stosunkowo młodym statkiem. Był jednym z 11 uczestników rywalizacji o Puchar Imperatora, głównego trofeum regat zorganizowanych przez cesarza Niemiec, Wilhelma II, w 1905 roku, przebiegających na trasie: Sandy Hook w Nowym Jorku — Lizard Head w Anglii. Na starcie stanęło osiem jednostek amerykańskich, dwie brytyjskie i jedna niemiecka.

„Atlantikiem” dowodził kapitan Charles Barr, weteran regat o Puchar Ameryki na zwycięskich jachtach „Columbia” (w latach 1899 i 1901) i „Reliance” (w 1903). „Atlantic” pokonał trasę przez „swój” ocean w czasie 12 dni, 4 godzin 1 minuty i 19 sekund mimo napotkania po drodze silnego sztormu. Rekord, który 23/24 maja ustanowił na odcinku 560 km, pokonanym w czasie 24 godzin, przez wiele lat nie został pobity. Całkowity czas regatowy szkunera został pobity dopiero w 1968 roku przez trimaran „Paul Richard”, który pokonał tę trasę w czasie 10 dni, 5 godzin i 14 minut.
Podczas I wojny światowej Marshall publicznie złomował Puchar Imperatora z zamiarem podarowania złota, z którego miał być wykonany, Czerwonemu Krzyżowi. Okazało się jednak, że trofeum zrobiono z pozłacanego stopu cyny i ołowiu. Marshall sprzedał „Atlantica” Jamesowi Coksowi Bradleyowi i w czasie działań wojennych szkuner wykorzystywany był jako statek pomocniczy dla ścigaczy okrętów podwodnych.

Po wojnie „Atlantic” został sprzedany Korneliuszowi Vanderbiltowi, a potem odsprzedany Gerardowi B. Lambertowi i już jako jego własność był faworytem sponsorowanych przez króla Hiszpanii, Alfonsa XIII, regat transatlan-tyckich o Puchar Królewski w 1928 roku, ale został pokonany przez jacht „Elena”. W 1935 roku „Atlantic” eskortował „Yankee”, jacht regatowy klasy J należący do Lamberta, do Anglii na szereg wyścigów. Sam „Atlantic” od tego czasu już nie uczestniczył w regatach i podczas II wojny światowej został przekazany Straży Przybrzeżnej USA do ochrony wybrzeża przed łodziami podwodnymi.

Po II wojnie światowej „Atlantic” używany był przez Akademię Straży Przybrzeżnej USA jako jacht szkoleniowy. Zaholowany na złomowanie na rzekę Delaware kilka lat później, został uratowany przez Warda Brighta. Jego plany odrestaurowania jachtu niestety nie powiodły się, ale wrak „Atlantica” można było zobaczyć na brzegu rzeki jeszcze po śmierci Wrighta w 1968 roku.

źródło [statkihistoryczne.pl]


Towar jest przeceniony i sprzedawany jako niepełnowartościowy

Brak możliwości zwrotu - prosimy o przemyślany zakup

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Napisz recenzję do tego produktu, a otrzymasz od nas 50 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zalogowanych i zarejestrowanych w naszym sklepie.


Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu